Para basma antik Yunanistan'da onlar gururla kimliğini ilan etme tasarımları ile damgalanmış gibi bize antik en tanınan görüntülerin bazı vermiştir. Büyük arkeolojik buluntulardan madeni para, kültürel uygulamalar, önemli kişiler ve eski uluslararası ilişkiler hakkında paha biçilemez bir bilgi kaynağıdır.
MADALYONUN EVRIMI VE İŞLEVİ
Antik dünyadaki ticaret büyük ölçüde binlerce yıldır takas sisteminde bir başka malın alışverişiyle gerçekleştirildi.Daha sonunda, bazı mallar bronz veya bakır yetenek gibi büyük metal çubuklar için değiştirildi ve taraflar üzerinde anlaşmaya varıldı. Bir sonraki adım, metal çubuklar veya tükürükler ( obol paranın adını türettiği bir obelos ) kullanmaktı ve bunlar 1.5 metre uzunluğundaydı. Drahmi madalyonun kaynağıdır. Bu çubuklardan ve çubuklardan, fikri herhangi bir mal ya da hizmet için değiştirilebilen daha taşınabilir ve evrensel bir materyal ortaya çıkardı:
madeni paralar
Lydia , Yunanlılar tarafından, M.Ö. 6. yüzyılın başında, değeri garantilemek ve hakiki olarak tanınabilmesi için devlet tarafından damgalanmış sikkeler icat etmeye başladı. Paralar genellikle saf metaldeki aynı ağırlıktan biraz daha hafifti, bu yüzden onları bastırmanın maliyeti karşılandı, hatta küçük bir kâr elde edildi. Daha sonraki yüzyıllarda, bazı devletler bu marjı kötüye kullanacak ve daha düşük ve daha düşük değerli metal içerikler içeren sikkeler üretecek ve gerçekten hiçbirinin olmadığı yerlerde değer yaratmaya çalışacaktı. Kamuoyunda alay konusu olduktan sonra, Atina , bir finansal krizden sonra darp edilen bir dizi madeni parayı geri çekti. C. 406 BCE. Sonra, şimdi olduğu gibi, madalyon ancak insanların mevcut ve gelecekteki değerine güvenmesi halinde işlev görebilir.
BELLİ ŞEHİR DEVLETLERİNE AİT YUNAN SİKKELERİ YÜZYILLARCA KULLANILAN VE O ŞEHRİN ANINDA TANINABİLİR SEMBOLLERİ HALİNE GELEN ÖZEL TASARIMLAR TAŞIYORDU.
Aegina'da ilk Yunan sikkeleri ortaya çıktı c. M.Ö. 600 yıllarında (ya da daha erken saatlerde) gümüş olan ve deniz ticaretine dayanan şehrin refahının sembolü olarak bir kaplumbağa kullanıldı. Atina ve Korint Kısa sürede Aegina'nın liderliğini izledi. Ancak, daha geniş Yunanistan'da madalyonun doğuşu, paralı askerlere ihtiyaç duyulduğunda bir zorunluluk oldu. Bu savaşçıların, ücretlerini taşımak için uygun bir yol gerekli ve devlet herkese eşit derecede uygulayabilecekleri bir ödeme yöntemine ihtiyaç duyuyordu. Özellikle denizcilik ticareti için takas, en eski alışverişi biçimi olmaya devam etti. Çünkü antik dünyadaki sikke sorunu kent devletleri arasındaki madeni paraların değerinin sıklıkla farklı olmasıydı. Halbuki, belirli bir şehrin ve çevredeki bölgelerin vatandaşları için madeni paralar alıp satmak için çok kullanışlı bir yol haline geldi ve devletin, mahkemelere katılmak gibi küçük kamu hizmetlerini ödemek için madeni para kullanması uygundu.
Bazı büyük eyaletler para birimlerini diğer şehir devletlerine empoze etmeyi ve bir değişim aracı olarak kabul etmeyi başardılar. MS 5. yüzyılda Atina gümüş sikkesi bir örnektir ve belki de, farklı devletlerin kullandığı tek para biriminin ilk örneği olan Delian Ligi üyeleridir . Atenalı gümüş baykuş tetradrahlarının örnekleri Mısır , Filistin , Arabistan ve Bactria kadar uzakta bulunmuştur . Arcadian League, ortak bir para ile başka bir organizasyondu. Benzer şekilde Büyük İskender, madeni paralarını Makedon imparatorluğunun karşısında kullanacaktı.Birçok devlet ölümünden iki yüzyıl sonra hala onları darp ediyordu. Diğer çağdaş devletler, Yunan yaklaşımını sikkeler üzerine kopyalayacak ve Etrüskler ve Kartaca gibi kendi türlerini üreteceklerdi .
PARLATMAK İÇİN PARA
Yunan sikkeleri çoğunlukla gümüş, aynı zamanda altın , elektrum (doğal olarak oluşan gümüş ve altın alaşımı), bakır alaşımı ve bronz kullanılarak üretildi . Metaller bir dövme ocağında eritildi ve daha sonra her boş madeni paranın (flans) boyut ve ağırlığını standardize etmek için erimiş metal kalıplara ya da önceden hazırlanmış hemisferik kaplara döküldü. Daha sonra, başka bir yöntem doğru çapa sahip metal silindirlerden dilimleri kesmekti.
Bu arada, bir gravür makinesi, madalyonun her iki tarafı için bir tane (sertleştirilmiş bronz veya demirden yapılmış metal kalıplar üzerine kabartma veya kesilmiş olarak) oyma yaptı (erken bozuklukların bir tarafı damgalanmıştı). Güney İtalya ve Sicilya gibi klasik dönemdeki bazı darphanelerde , para gravürçileri işlerini imzalamış bile olsa. Bir kalıp (genellikle ön yüz) örs şeklinde yerleştirildi ve boş metal disk üste yerleştirildi, hafifçe yumuşatmak için ısıtıldı. Minter daha sonra diğerini öldürdü ve boş diskin üzerine sıktı. Grev bundan sonra madalyonun iki yanında bir iz bırakacaktır. Bazen eski paralar yeni desenlerle tekrar kapatıldı.
Obol'dan (altı tanesi bir drafta eşitti), çift octadrachm'a kadar değişen birimler oluşturmak için farklı ağırlıklar kullanıldı. Paralarla birlikte satın alınabilecekler zamanla değişti ancak örnek olarak, Atina'daki tiyatro festivallerine giriş, başlangıçta günün emeği olan M.Ö. 5. yüzyılın başlarında iki obol maliyetine neden oldu. Çoğu paralar, gümüş renklerle basıldı ve nispeten yüksek bir değere sahipti, belki de çoğu vatandaş için bir hafta işe eşitti. Sadece Helenistik Dönem'de daha küçük mezhepler yaygınlaştı.
Doğru metalin ince bir tabakasında kaplanmış kurşun veya bronz gibi düşük değerli bir çekirdek kullanılarak sahte madeni paralar üretme girişimleri vardı. Tasarımlar daha karmaşık hale geldiği için kopyalamaları zorlaştı ama erken sikkelerin sıklıkla zımbalama delikleri var ve gerçek kompozisyonlarını belirlemek için tekrar tekrar test edildiğini düşündürüyor.
TASARIMLAR
Belirli poleis veya şehir devletlerinin Yunan sikkeleri, çoğu zaman, yüzyıllar boyunca kullanılan ve o şehrin anında tanınabilir simgeleri haline gelen özel tasarımları taşırlar . Yunan mitolojisindeki tanrılar ve figürler özellikle popüler, ancak belirli şehirleri temsil etmek için her tür konu seçildi . Garip bir şekilde, erken madalyonların ters yüzü genellikle içine basit bir geometrik şekil damgalanmış, özellikle dörtte bir karedir. Daha sonra minikler ve yöneticiler, ters tarafın görsel mesajı ikiye katlama fırsatı olduğunu gördüler. Atina'nın benzer hemidrakimi ve drahmi ayırt etmek için ekstra zeytin şubesi eklediği gibi, tasarımlar bazen madalyonun değeri ile de bir ilişkiye sahipti.
Yerel bitkiler ve çiçekler, Selinus için kereviz yaprağı , Rhodes için gül ve Metapontum için buğday kulağı gibi sembollerin popüler bir seçimi idi . Korucular, birçok şehir devletine başvurmuş ve Sicilya'dan Makedon'a giden paralar üzerinde görülüyor gibi görünüyor . Lirbaşka bir ortak amblem ait sikke Delos sadece bir örnek olmak. Bazı sikkelerde kısa yazıtlar, en çok Atina için Athe veya Korint için Koppa gibi tek bir mektup vardı. Klasik dönemin sonlarına gelindiğinde yöneticiler, imparatorluğunda kendi imajını göstermek ve kendilerini Hercules gibi tanrılar ve kahramanlar ile ilişkilendirmek için madeni paraları propaganda aracı olarak kullanıyorlardı .
DEĞERLI BIR TARIHI REKOR
Yunan dünyasındaki bozuk paraları üretme süreci, arkeologlar için değerli bir varlıktı. Bazı sikkelerin kesin metal saflığını, tasarımların hizalamalarını ve kusurlarını inceleyerek, aynı madeni paranın farklı örneklerini belirli nane ve periyotlara eşleştirerek, paraların kazılan diğer nesneleri ve yerleri tespit etmeye yardımcı olurlar. Bazı yerlerde sadece madeni paraların bulunması, örneğin eski ticari ilişkilerin kurulmasına yardımcı olmuştur. Sonunda, madalyonlardaki resimler, Yunan diniyle ilgili değerli bir ikonografi kaynağıdırve tarım ve mimarlık kayıtları. Zafer üçayaklarından gemi gezilerine kadar her türlü kayıptı nesne için görsel referanslar da vardır ve bazen birçok Baktriyen kralları gibi, bunlar bir kişinin portresinin tek kaynağıdır.
EN PAHALI ROMA MADALYONU TIKLA
EN PAHALI ROMA MADALYONU TIKLA
1 Yorumlar
Resim bindirmek istiyorum
YanıtlaSilYorumunuz için teşekkürler